Nevidomý návštěvník v muzeu: metodické tipy pro muzejní prezentaci a edukaci
Nová metodika shrnuje základní informace a přináší praktické tipy pro práci s nevidomými návštěvníky v muzeu.
Úvodní stránka / Muzeologie a metodika / Texty / Metodiky
Nová metodika shrnuje základní informace a přináší praktické tipy pro práci s nevidomými návštěvníky v muzeu.
Didaktická příručka představuje webovou aplikaci zaznamenávající poslední adresy i místa incidentů spojených s perzekucí na základě protižidovských nařízeních a nabízí její využití ve výuce.
Brožura vznikla jako výstup grantového projektu MK ČR v roce 2016. Cílem projektu bylo podrobně zpracovat v jednotném modelu jednotlivé kazuistiky jako příklady dobré praxe, zpracovat typologii těchto skupin jako východisko pro jednotný způsob komunikace o této problematice a dále jako podklad pro další systematickou práci, uskutečnit dotazníkové šetření v rámci členských galerií RG ČR v oblasti práce s návštěvníky se specifickými potřebami v muzeích umění a vyhodnotit jej.
Třetí svazek Názvosloví etnografických sbírek, věnovaný sbírkovým předmětům v oblasti Zvěrokleštičství.
Ruský výbor Mezinárodní rady muzeí vydalo u příležitosti Mezinárodního dne migrantů publikaci s doporučeními z muzejní praxe, jak posilovat mezioborový a mezikulturní dialog v rámci muzeí s ohledem na aktuální společenské výzvy.
Britský Loterijní fond kulturního dědictví zpřístupňuje na svých stránkách průvodce pro lepší práci a úspěšné realizace projektů institucí kulturního dědictví.
Oddělení vzdělávání Ústavu pro studium totalitních režimů ve spolupráci s Metodickým centrem muzejní pedagogiky vydává metodiku edukace soudobých dějin, kterou lze využít při tvorbě vzdělávacích programů v muzeích a dalších paměťových institucích.
Britská Asociace muzeí vydala průvodce pro hlubší reflexi koloniálního kontextu sbírek britských muzeí.
Příručka pro bezbariérová muzea pro všechny vydaná Švýcarským svazem muzeí.