Publikováno: 22. 3. 2013

Projekt Ruku v ruce

Cílem projektu Ruku v ruce, jehož výsledky lze využít také při tvorbě edukativně zaměřených programů muzeí a galerií, byla tvorba a realizace uceleného systému vzájemně logicky propojených aktivit napomáhajících integraci dětí a mládeže s omezenou schopností pohybu a orientace (zrakově, tělesně a mentálně postižení) či dětí ze sociálně vyloučených skupin do společnosti.
Projekt Ruku v ruce

V rámci projektu Ruku v ruce byly vytvořeny tematické bloky besed přizpůsobené věku a typu handicapu. Vyvrcholením každého bloku se stal integrační program, jenž propojil děti s handicapy i děti z majoritní společnosti.

Výstupy z projektu, metodické listy k jednotlivým tematickým blokům a integračním programům, byly zpracovány do podoby metodického materiálu, který je k dispozici veřejnosti.

 

I.     Dům plný informací (I. cyklus)

  • seznámení s knihovnou a jejími službami a s maskotem, opičkou Rozárkou

II.   S batohem na zádech (II. cyklus)

  • pohled na život a zvyky v jiných částech světa, v každé besede přiblížení jednoho kontinentu

III.   Za čest a slávu (III. cyklus)

  • zaměřeno na rytířkou tematiku a období středověku s hodnotovým přesahem do současnosti

IV.   (Ne)známé Brno (IV. cyklus)

  • přiblížení Brna jako místa, kde děti žijí a chodí do školy (historie a současnost)

10 integračních programů

1) Pohádkové vaření, 2) Svět magie, 3) Epos o Gilgamešovi, 4) Kufr plný pohádek, 5) Detektiv nebo špion, 6) Cesta kolem světa, 7) Vesmír, 8) Putování po Nilu, 9) Svět indiánů, 10) Divoký západ

 

 

Metodické materiály projektu Ruka v ruce obsahující zpracovaná témata ze všech 4 cyklů besed a realizovaných integračních programů ke stažení zde:

Knihovna Jiřího Mahena v Brně získala za realizaci projektu Ruku v ruce a jeho výsledky a za zajištění bezbariérovosti pro čtenáře s omezenou schopností pohybu a orientace cenu Mosty 2012, kterou uděluje Národní rada osob se zdravotním postižením.

 

 


Autor: emuzeum Sekce: Tisk Poslat článek Sdílet článek