Úvodní stránka / Aktuality / Muzejní edukace / Propojování fyzických a digitálních zkušeností v muzeích
Propojování fyzických a digitálních zkušeností v muzeích
Aplikace Muse.run izraelského invačního start-upu Wandering Company nabízí příležitost k inovaci a efektivnější muzejní edukaci.
Wandering Company se zaměřuje na vývoj technologických systémů pro interaktivní výuku založenou předně na poloze mobilních zařízeních. Tyto aplikace, hry, interaktivní mapy apod. se používají v muzeích a návštěvnických centrech v Izraeli i jinde ve světě za účelem vytvoření vzdělávacího zážitku pro jinak nezaujaté publikum, např. turisty či turistky, pro organizované skupiny lidí různého věku a schopností. Technologická platforma umožňuje muzeím a dalším kulturním institucím vyvíjet obsah a prezentovat jej prostřednictvím různých gamifikovaných zkušeností s ohledem na jejich specifické potřeb. Star-up byl rovněž oceněn cenou UNESCA za nejlepší mobilní vzdělávací postup.
Projekt má dvě vrstvy. Jednu tvoří databáze obsahující část nebo všechny položky v rámci sbírek a druhá umožňuje uživatelům a uživatelkám, ať již z řad kurátorů, kurátorek, nebo návštěvníků, návštěvnic, vybírat položky a vyprávět o nich příběh. Původně byl navržen tak, aby motivoval studující, aby opustili lavice své třídy a zkoumali aktivně nové informace, interagujíce se svým okolím a mezi sebou navzájem.
Vlastní webová platforma podporuje širokou škálu aplikací. Jednou z nich je také aplikace pro muzea Muse.run. Ta příchozím do muzea poskytuje možnosti zážitkového učení prostřednictvím interaktivních map a digitálních her. Může se škálovat od prezentace několika předmětů dočasné expozice až po celou stálou sbírku, a to až pro 5 000 uživatelů a uživatelek současně. Funguje na všech prohlížečích a na všech mobilních zařízeních. Kurátorskému týmu pak nabízí novou možnost pro navrhování poutavých zážitků pro stávající i nové publikum.
Jedním z aktuálních příkladů užití této platformy byla dílna v Uměleckohistorickém muzeu ve Vídni. Muzeum vzalo existujícího papírového průvodce a přeměnilo je na digitální zážitek. Každá místnost byla v aplikaci znázorněna jako scéna se specifickým tématem, skládající se z jednoho či více zastavení, v rámic kterých člověk postupoval jako interaktivní misí. Uživatelé a uživatelky mohou rovněž pořizovat fotografie a vytvářet vlastní vizuální mapu svého muzejního dobrodružství.
Na stránkách aplikace je možné nahlídnout i do několika případových studií a seznámit se, jak tato inovační platforma pracuje se stále aktuálnějšími výzvami gamifikace a digitální transformací muzejní edukace: About – muse.run.
Zdroj: forbes.com, muse.run