Úvodní stránka / Aktuality / Marketing / Virtuální výstavy jako zdroj financí?
Virtuální výstavy jako zdroj financí?
Měla by muzea vybírat vstupné za virtuální prohlídky a akce?
Svým zavřením nebo omezením provozu ztratila světová muzea nezanedbatelný zdroj příjmu v podobě tržeb z prodeje vstupenek. Ačkoliv se řada institucí úspěšně obrátila na virtuální technologie v snaze oslovit veřejnost a přiblížit svou činnost zájemcům, výpadek financí je citelný i zemích, kde jsou muzea a galerie financovány ze státního rozpočtu. Světová muzea proto začínají experimentovat s možností nabídnout exkluzivní online obsah za poplatek.
Londýnské Muzeum designu od března 2020 prodalo více než 5000 vstupenek na virtuální imerzivní prohlídku výstavy vítězných a nominovaných prací ceny Design roku. Metropolitní muzeum v New Yorku, které bojuje také s radikálním snížením darů od soukromých sponzorů, nabízí atraktivní online skupinové komentované prohlídky objektů a výstavních prostor s kvalifikovaným průvodcem.
Na druhou stranu pokus britské Národní galerie o nabídku placené virtuální prohlídky velkolepou výstavou díl renesanční malířky Artemisie Gentileschi sice vzbudil pozornost ve světových muzejnických a uměleckých kruzích, ale zájem návštěvníků nesplnil očekávání.
Jaké jsou tedy možnosti muzeí a galerií v této nejisté době? Oplatí se spolupráce muzeí a herných studií? Více v článku zde.
Zdroj: news.artnet.com