Publikováno: 23. 2. 2021

Virtuální výstavy jako zdroj financí?

@news.artnet.com

Měla by muzea vybírat vstupné za virtuální prohlídky a akce?

Svým zavřením nebo omezením provozu ztratila světová muzea nezanedbatelný zdroj příjmu v podobě tržeb z prodeje vstupenek. Ačkoliv se řada institucí úspěšně obrátila na virtuální technologie v snaze oslovit veřejnost a přiblížit svou činnost zájemcům, výpadek financí je citelný i zemích, kde jsou muzea a galerie financovány ze státního rozpočtu. Světová muzea proto začínají experimentovat s možností nabídnout exkluzivní online obsah za poplatek.

Londýnské Muzeum designu od března 2020 prodalo více než 5000 vstupenek na virtuální imerzivní prohlídku výstavy vítězných a nominovaných prací ceny Design roku. Metropolitní muzeum v New Yorku, které bojuje také s radikálním snížením darů od soukromých sponzorů, nabízí atraktivní online skupinové komentované prohlídky objektů a výstavních prostor s kvalifikovaným průvodcem.

Na druhou stranu pokus britské Národní galerie o nabídku placené virtuální prohlídky velkolepou výstavou díl renesanční malířky Artemisie Gentileschi sice vzbudil pozornost ve světových muzejnických a uměleckých kruzích, ale zájem návštěvníků nesplnil očekávání.

Jaké jsou tedy možnosti muzeí a galerií v této nejisté době? Oplatí se spolupráce muzeí a herných studií? Více v článku zde.

Obrázek: Propagační banner k výstavě Artemisia, Národní galerie Londýn

Zdroj: news.artnet.com