Úvodní stránka / Metodická centra / Ediční činnost / Metodické a odborné texty / Muzejní edukace a práce s veřejností / Kulturní dědictví a paměťové instituce z pohledu muzejní pedagogiky
Publikováno: 8. 1. 2019
Kulturní dědictví a paměťové instituce z pohledu muzejní pedagogiky
Kulturní dědictví a paměťové instituce z pohledu muzejní pedagogiky. Kultura, umění a výchova, 2(1) [cit. 2014-03-31]
DROBNÝ, Tomáš
ISSN 2336-1824, 2014
Muzejní pedagogika zprostředkovává přístup ke kulturnímu dědictví veřejnosti v rovině neformálního učení. Ve svém úsilí se v mnohém setkává s cíli školního vzdělávání. Zejména rozvíjí znalosti historie a předmětů estetické výchovy. Častou překážkou docenění významu dědictví minulosti je iluze diskontinuity. Muzejní edukace je u nás dosud spojována téměř výhradně jen s prostředím muzeí a galerií. Má však shodná východiska a cíle s ochranou kulturního dědictví zajišťovanou i jinými subjekty.
Článek dostupný zde