Publikováno: 20. 7. 2020

Internetové stránky muzea - je méně vícě?

Jak na atraktivní, přehledné, originální a zároveň všem přístupné internetové stránky muzea nebo galerie?

@museumnext.com

Pro nezanedbatelnou část návštěvníků jsou internetové stránky muzea nebo galerie první možností seznámit se s nabídkou a podobou instituce. Zejména v době, kdy mnoho kulturních institucí nabízí virtuální prohlídky, podcasty nebo obsah ke stažení, je důležité svými webovými stránkami nejen upoutat, ale také umožnit všem zájemcům jednoduchou orientaci v jejich nabídce.

Portál MuseumNext přináší hned několik článků věnujících se problematice webové prezentace muzeí. Mezi tipy, na co je potřeba myslet u tvorby konceptu internetových stránek, najdeme třeba důraz na zajímavé sbírkové předměty v digitalizované podobě, poutavé interaktivní pozvánky na probíhající výstavy nebo funkční verzi stránek pro mobilní telefony a tablety. Další rady v článku What makes a good museum website?

Zajímavé příklady efektivního využití tematického zaměření muzea nebo jeho sbírek představuje článek How less ambition can lead to greater museum websites. Autor upozorňuje, že již drobné aspekty webové prezentace, jako adresa stránky, záhlaví nebo odkaz na muzejní obchod mohou znamenat značný rozdíl v přijetí návštěvníky. Doporučuje také zapojit do procesu zaměstnance nebo upozornit na venkovní prostory muzea.

Mimořádně aktuálním tématem v oblasti online komunikace kulturních institucí s návštěvníky jsou opatření zavedeny v rámci prevence šíření koronaviru. V článku 10 ways to make your museum website COVID secure najdete doporučení na efektivní způsob sdělení omezení a nařízení, jako jsou plakáty a videa, včetně originálních příkladů.

Zdroj: museumnext.com