Úvodní stránka / Aktuality / Výstavnictví/architektura / Metodický kompas edukace architekturou
Metodický kompas edukace architekturou
Nová metodická publikace je klíčovým výstupem stejnojmenného mezinárodního projektu zaměřeného na využití architektury jako prostředku pro vzdělávání a hlubší porozumění společenskému vývoji, který architektura reflektuje.

Základní cíle, které publiakce Metodický kompas Edukace architekturou sleduje, jsou shrnutím specifik a možných přístupů ke zprostředkovávání vilové architektury, hlubokého uvažování o potřebách cílové skupiny, propojení vzdělávacích cílů a metodologických řešení a inspirace k zkoumavému nahlédnutí na vlastní praxi a kladení otázek při práci s architekturou. Pro muzejní odborníky bude Metodický kompas Edukace architekturou účinným a komplexním nástrojem, který pomůže vytvářet inspirativní, participativní a inkluzivní design pro facilitaci a zprostředkování architektury.
Metodický kompas edukace architekturou (95 stran, pdf, čeština/norština)
Stejnojmenný projekt Muzea města Brna a Národního muzea umení, architektury a designu v Oslu zahrnuje kromě přípravy metodiky ve formě publikace i realizaci dvou seminářů – v Oslu a Brně. Cílem projektu je vytvořit inspirativní a participativní vzdělávací programy pro odborníky v muzejní sféře, které přispějí k pozitivnímu dopadu na společnost skrze kreativní a empatický muzejní design. Projekt si klade za cíl také přinést nové přístupy ke vzdělávání o architektuře s důrazem na inkluzi a zapojení různých cílových skupin.
Více o projektu: zde
Zdroj: muzeumbrna.cz