Publikováno: 28. 6. 2024

Projekt zapojování komunit do budování inkluzivních značek

Ateliér Arts Managementu Fakulty multimediálních komunikací UTB ve Zlíně realizuje projekt zaměřený na zapojování komunit do budování inkluzivních značek.

Projekt zapojování komunit do budování inkluzivních značek

Ateliér Arts Managementu se v projektu pokusí přetvořit svou značku tak, aby skutečně odrážela různorodé potřeby místní komunity. Před vytvořením jakýchkoli finálních produktů, jako jsou webové stránky, manuál pro budování značky nebo změny programu je potřeba identifikovat a odstranit všechny bariéry, které by mohly bránit dostupnosti a inkluzivní komunikaci. Vzniknout má model, který by mohly následovat další galerie a kulturní prostory, díky čemuž bude branding celkově inkluzivnější.

Pro usnadnění vytváření inkluzivních kulturních značek bude v rámci projektu vyvinut speciální nástroj využívající metodiku tzv. participativního designového sprintu, do kterého budou aktivně zapojeny místní komunity ve Zlíně. Hlavním cílem je začlenit komunitu přímo do procesu tvorby prostřednictvím participativních sezení, která zahrnují principy designu zaměřeného na člověka. Výstupy projektu budou replikovatelné, což umožní dalším institucím poučit se z transformace G18 a těžit z ní.

Více o projektu: zde

Zdroj: culturenet.cz; encc.eu