Úvodní stránka / Aktuality / Nová vizuální identita Muzea Prahy
Nová vizuální identita Muzea Prahy
Muzeum Prahy představilo nové logo a vizuální identitu od studia zetzet.
V rámci designérské soutěže pořádané organizací Czechdesign zvítězil návrh autorského týmu Mikuláše Macháčka, Anny Macháčkové a Šárky Zíkové
ze studia zetzetzet. Vizuální identita se opírá o originální barevnost, která nahrazuje dosud používanou červenou jakožto tradiční barvu města Praha, a využívá symbol gryfa historicky spojeného s hlavní budovou muzea na Florenci.
Základní verzi loga tvoří lineární kresba symbolu s názvem muzea ve výrazném modrofialovém provedení, které má přispět k vizuálnímu odlišení při komunikaci instituce. Jako hlavní font vizuální identity byl zvolen Nuckle od pražské písmolijny Heavyweight, doplňková jsou systémová písma Arial a Helvetica.
Jak uvádí ředitel muzea Ivo Macek: „Návrh nejlépe ladí s naší vizí vytvořit moderní městské muzeum, které připravuje high-tech výstavy o historických i současných tématech. Chceme být průkopníky moderního muzejnictví, k čemuž nám vítězná vizuální identita jistě pomůže.“
S novým vizuálním stylem se mohla veřejnost poprvé seznámit během Pražské muzejní noci 15. června a postupně bude aplikován do prezentace celé instituce
včetně jeho jednotlivých budov.
Tisková zpráva je stažení zde.
Článek na webu Czechdesign.
Zdroj: muzeumprahy.cz; czechdesign.cz