Publikováno: 7. 11. 2022

Studie Open GLAM & education

Nedávno vydaná studie Open GLAM & education. Teachers’ and educator’s perspective on digital culture resources se zaměřuje na pochopení významu online nástrojů, zdrojů a digitalizovaných sbírek pro formální a neformální vzdělávání v zemích EU.
 

@ne-mo.org

Výsledky výzkumu posloužily jako základ pro tvorbu relevantních doporučení k rozvoji otevřených vzdělávacích zdrojů zaměřených na kulturní dědictví a online sbírek pro vzdělávací účely.

Z výzkumu kromě jiného vyplývá:

Pedagogové a edukátoři neformálního vzdělávání si myslí, že čím víc online nástrojů a zdrojů zaměřených na kulturní dědictví, tím lépe:

  • 94% z nich souhlasí, že digitální nástroje a zdroje zaměřené na kulturní dědictví jsou důležité a pomáhají učitelům a lektorům neformálního vzedělávání v přípravě edukačních aktivit
  • 84% z nich potvrzuje, že každá instituce s kulturním dědictvím by měla produkovat takové interaktivné materiály a digitální zdroje

Online digitální sbírky a informace s nimi spojené jsou nejčastěji používanými zdroji vydávanými institucemi kulturního dědictví:

  • 85% dotázaných učitelů a edukátorů neformálního vzdělávání využívá online digitální sbírky v rámci svých vzdělávacích aktivit
  • 70% respondentů potvrdilo využívání interaktivních edukačních materiálů na webu institucí (hry, kvízy, virtuální prohlídky)
  • 64% dotázaných přiznalo, že využívají digitální vzdělávací zdroje 

Open GLAM & education. Teacher's and educator's perspective on digital resources (pdf volně ke stažení)

Zdroj: centrumcyfrowe.pl; ne-mo.org