Publikováno: 20. 3. 2020

Digitalizované sbírky ve výuce

Jak mohou být digitalizované sbírkové předměty využity ve školní výuce?

@aam-us.org

Projekty digitalizace muzejních sbírek a kulturního dědictví jsou v současnosti již běžnou součástí portfolií muzejních a galerijních institucí po celém světě. I přes jednoduchý přístup, velkou přehlednost a obrovský rozsah těchto databází, jsou pořád jen v minimální míře využívány ve školní výuce. To i přesto, že nabízejí značnou míru autenticity a kontextualizace, které jsou důležité k většímu porozumění a zpřítomnění probírané látky. Kromě toho jejich správné využití třeba u projektové výuky podporuje dovednosti práce s informačními zdroji a v neposlední řadě přibližuje práci muzejníků i mimo toho, co může shlédnout návštěvník.

Podle průzkumu online platformy Smithsonian Learning Lab technologický aspekt využití digitalizovaných sbírek pro většinu dotazovaných učitelů není překážkou; nejčastějším důvodem jejich zřídkavého využití je slabá informovanost o jejich možnostech. Již hodinové školení k základním funkcím portálu znatelně zvýšilo jeho návštěvnost a výskyt ve výuce.

Celý článek zde.

Zdroj: aam-us.org/2018/06/04/what-it-takes-to-engage-teachers-with-digital-museum-resources-five-lessons-learned