Publikováno: 23. 6. 2020

Britský projekt přesouvá školní třídy do muzeí

Projekt spolupráce základních škol a muzeí zveřejnil výsledky pilotní studie.

@myschoolatthemuseum.site

 

Téma možností spolupráce škol a muzeí snad nikdy nebyla diskutovaná více než v době, kdy po měsících distanční výuky učitelé hledají nové metody a alternativy běžného vzdělávacího procesu. Jako inspirace může posloužit projekt spolupráce britských  základních škol a muzeí pod názvem My primary school is at the museum.

Cílem projektu je zapojení muzea do školního vzdělávacího procesu nejen formou příležitostních edukačních programů, ale kompletním přesunem třídy a jejího vyučování do muzejních prostor. Třídy mají k dispozici výstavní prostory, zpřístupněné sbírkové předměty nebo edukační materiály. Projekt byl zaměřen na třídy odpovídající českému prvnímu stupni základních škol, délka pobytu tříd v muzeu se pohybovala od dvou týdnů po celé pololetí.

Volně k dispozici jsou nyní výsledky pilotní studie projektu. Děti, které se projektu účastnily, si výrazně zlepšily sociální a komunikační dovednosti, vyjádřily zvýšení zájmu o výuku a zvýšení míry identifikace s regionem a lokální kulturou. Pro muzea projekt přinesl zpětnou vazbu ohledně spolupráce s předmětnou věkovou skupinou, kterou mohla následně využít u tvorby dalších vzdělávacích aktivit. Učitelé vyjádřily nárůst svého zájmu o využívání alternativních metod výuky a mimoškolních prostor.

Výsledky pilotní studie projektu My primary school is at the museum

Metodika projektu My primary school is at the museum

Více o možnostech využití metod projektu v post-pandemickém vzdělávacím procesu

 

    

Zdroje: museumsassociation.org/museums-journal/comment/my-primary-school-is-at-the-museum; myschoolatthemuseum.site/; kcl.ac.uk/Cultural/-/Projects/My-Primary-School-is-at-the-Museum