Publikováno: 1. 2. 2021

Zelené trendy v muzejních obchodech

I muzejní obchod lze provozovat s ohledem na životní prostředí.

@aam-us.org

Muzejní a galerijní obchody jsou neodmyslitelnou součástí těchto institucí a častou zastávkou návštěvníků, kterých lákají upomínkové předměty, designové zboží nebo atraktivní publikace. S pořád aktivnější rolí muzeí a dalších kulturních institucí v oblasti ochrany životního prostředí, udržitelnosti a boji se změnami klimatu - ať už formou zvyšování povědomí veřejnosti, nebo realizací opatření vevnitř institucí - se jedním z prostorů pro změnu stává i muzejní obchod.

Portál Americké aliance muzeí (American Alliance of Museums) přináší několik trendů, které napomáhají provozovat muzejní obchody ekologicky a udržitelně.

  • Etické zboží - dodavatelé nabízeného zboží, kteří garantují jeho etický původ a vyhovující pracovní podmínky zaměstnanců; zboží vyrobeno z přírodních, eticky získaných nebo recyklovaných materiálů; zboží od lokálních výrobců nebo z lokálně dostupných surovin.
  • Storytelling a popisky - doprovodný text nebo ústřední téma vystaveného zboží může návštěvníky podnítit k zamyšlení se nad otázkami jeho původu a k odpovědnému nákupnímu chování.
  • Ekologické vybavení obchodu - výměna plastových věšáků za dřevěné nebo police a stojany z recyklovaných materiálů mohou na návštěvníky působit příjemně a poutavě, pozitivní změnou je také redukce plastů ve formě obalů (případně cenovek, informačních tabulí) nebo jejich náhrada za rozložitelnou alternativu.
  • Udržitelný design obchodu - využití přirozeného světla, ekologických a recyklovaných stavebních materiálů nebo instalace popelnic na tříděný odpad nejsou vždy možné vzhledem k dispozici prostorů obchodu, ale zejména u stavby nebo rekonstrukce muzejních budov je dobré na tyto možnosti myslet.

Celý článek zde.

Zdroj: aam-us.org