Úvodní stránka / Aktuality / Marketing / Zavřeno – a co teď?
Zavřeno – a co teď?
Jaké jsou možnosti komunikace s návštěvníky i po zavření muzea?
Muzea v mnoha zemích nyní zavírají nebo výrazně omezují provoz v rámci opatření proti šíření virové nemoci. Některé instituce k této situaci přistupují kreativně a hledají způsoby, jak oslovit zájemce i na dálku.
Populární možností, kterou již hojně využívají i tuzemská muzea, jsou virtuální prohlídky a zpřístupnění digitalizovaných sbírek online.
Široké využití mají i sociální sítě - Facebook, Twitter nebo Pinterest jsou ideální místa ke komunikaci s návštěvníky, prezentaci předmětů z depozitářů nebo dokonce k vytvoření malých tematických výstav. Sociální média umožňují také větší míru interakce s uživateli – kvízy, soutěže nebo výzvy ke sdílení třeba oblíbených uměleckých díl nebo vzpomínek z návštěvy instituce nejen zaujmou, ale mají také potenciál motivovat k návštěvě po znovuotevření kulturních institucí.
Celý článek zde.
Zdroj: icom.museum/en/news/how-to-reach-and-engage-your-public-remotely