Úvodní stránka / Aktuality / Marketing / Visual merchandising - prodej na první pohled
Visual merchandising - prodej na první pohled
Jak přilákat návštěvníky do vašeho muzejního obchodu? Již první pohled rozhoduje.
![@culturalenterprises.org.uk @culturalenterprises.org.uk](http://emuzeum.cz/file/fe445ebe566ad824182a05a8230e3f83/62421/bigperex/1869957-1559210495256-de7b136dfb51e.jpg)
Trička nebo pera s logem muzea, plakáty nebo zápisníky s motivy vystavených uměleckých díl, nebo třeba jen publikace muzea - to všechno můžeme dnes najít v obchodech většiny tuzemských muzeí a galerií. Jak ale tento a další sortiment vystavit, aby byli návštěvníci motivováni se do obchodu alespoň podívat? A o jaký typ předmětů je největší zájem?
Portál Cultural Enterprises přináší několik tipů pro provozovatele muzejních obchodů. Inspirací jsou zejména dlouhodobě úspěšné obchody u muzeí, jako je Muzeum Van Gogha v Amsterdamu nebo Picassovo muzeum v Madridu. Důležitá je vizuální stránka prodejny – zejména u muzeí, kterých expozice neústí přímo do obchodu, je nezbytné návštěvníky zaujmout. Oboustranně výhodná může být také spolupráce s místními umělci nebo řemeslníky.
Další tipy v celém článku zde.
Zdroj: culturalenterprises.org.uk/blog/academy/visual-merchandising-in-museums/