Publikováno: 17. 6. 2024

Nová vizuální identita Muzea Prahy

Muzeum Prahy představilo nové logo a vizuální identitu od studia zetzet.

Nová vizuální identita Muzea Prahy

V rámci designérské soutěže pořádané organizací Czechdesign zvítězil návrh autorského týmu Mikuláše Macháčka, Anny Macháčkové a Šárky Zíkové 
ze studia zetzetzet. Vizuální identita se opírá o originální barevnost, která nahrazuje dosud používanou červenou jakožto tradiční barvu města Praha, a využívá symbol gryfa historicky spojeného s hlavní budovou muzea na Florenci. 

Základní verzi loga tvoří lineární kresba symbolu s názvem muzea ve výrazném modrofialovém provedení, které má přispět k vizuálnímu odlišení při komunikaci instituce. Jako hlavní font vizuální identity byl zvolen Nuckle od pražské písmolijny Heavyweight, doplňková jsou systémová písma Arial a Helvetica.

Jak uvádí ředitel muzea Ivo Macek: „Návrh nejlépe ladí s naší vizí vytvořit moderní městské muzeum, které připravuje high-tech výstavy o historických i současných tématech. Chceme být průkopníky moderního muzejnictví, k čemuž nám vítězná vizuální identita jistě pomůže.“

S novým vizuálním stylem se mohla veřejnost poprvé seznámit během Pražské muzejní noci 15. června a postupně bude aplikován do prezentace celé instituce 
včetně jeho jednotlivých budov.

Tisková zpráva je stažení zde.

Článek na webu Czechdesign.

Zdroj: muzeumprahy.cz; czechdesign.cz