Publikováno: 8. 6. 2020

Muzea a influenceři?

Jak mohou populární osobnosti sociálních sítí přispět k propagaci muzea nebo galerie?

@museumnext.com

V posledních letech, s nárůstem významu sociálních sítí, se v oblasti marketingu dostávají do popředí lidi, kteří dosáhli svou popularitu na platformách jako Instagram, YouTube nebo TikTok. Zatím co nejpopulárnější influenceři s číslem sledovatelů ve statisícech až milionech cílí zejména na mladší věkovou skupinu, výjimkou nejsou ani tvůrci obsahu sociálních sítí mířící na konkrétní skupinu lidí se specifickými zájmy. Značky nebo třeba neziskové organizace již poměrně běžně spolupracují s influencery za účelem oslovení stávající nebo nové cílové skupiny. Efektivnost spolupráce s celebritami a hvězdami sociálních médií motivovala již také řadu zahraničních muzeí.

Portál MuseumNext přináší přehledný návod, jak influencery vyhledat, oslovit a zapojit do cílené marketingové kampaně. Upozorňuje na rizika, výhody i specifika takové spolupráce, a to zejména v době, kdy se na online prezentaci muzejních institucí klade nebývalý důraz. O tom, že i u nás je spolupráce s influencery přínosná, svědčí třeba společný projekt Karla Kovyho Kováře s organizací Člověk v tísni a Sládečkovým muzeem v Kladně nebo dlouholetá spolupráce ŠKODA Muzea v Mladé Boleslavi s e-gamery a Youtubery věnujícími se počítačovým hrám.

Celý článek zde.

Zdroj: museumnext.com/article/how-museums-can-work-with-social-media-influencers/