Úvodní stránka / Aktuality / Marketing / Jak velký je zájem o virtuální prohlídky?
Jak velký je zájem o virtuální prohlídky?
Je o virtuální prohlídky výstav a expozic v době uzavření muzeí opravdu zájem?
Po vyhlášení uzavření kulturních institucí v rámci opatření na zamezení šíření viru řada muzeí využila nových technologií k udržení kontaktu s návštěvníky. Virtuální prohlídky výstav a expozic patří mezi nejčastější prostředky, kterými chtějí muzea a galerie nabídnout kulturní zážitek z pohodlí domova a zároveň pobídnout zájemce k návštěvě po znovuotevření. Jak veliký je ale skutečný zájem o tyto prohlídky? Má smysl v nich pokračovat i po otevření výstavních prostor pro návštěvníky?
Podle výzkumu na základě dat z vyhledávače Google byl o virtuální prohlídky extrémní zájem zejména v prvním týdnu po uzavření kulturních institucí. Následně ale zájem znatelně poklesl a klesající trend je možné pozorovat po celou další dobu trvání protivirových opatření. Naopak stoupá zájem o virtuální prohlídky a jiné aktivity cílené na děti, interaktivní kvízy nebo hry, textově založené příspěvky (články, online publikace) a poslechové aktivity (podcast, záznam přednášky).
Data z vyhledávání Google použity v přehledu jsou relevantní pro vyhledávání těchto pojmů v anglickém jazyce, je proto otázné, jestli by podobný přehled pro české vyhledávání měl jiné výsledky.
Celý článek zde.
Zdroj: museumhack.com/virtual-museum-tour-trends/