Publikováno: 3. 3. 2020

Vysíláme živě, teď!

Je livestreaming pro muzea efektivním marketingovým tahem nebo se tím připravují o návštěvníky?

@museumnext.com

Livestreaming, tedy živý přenos z události, je dnes běžnou součástí zpravodajství nebo větších kulturních akcí. Nyní i muzea a galerie začínají využívat tento digitální nástroj k přiblížení výstav a expozicí nebo k interakci zájemců s umělci nebo kurátory. 

Oblíbenost livestreamu je nejen v jeho technologické nenáročnosti (stačí pouze chytrý telefon a sociální síť). Umožňuje také přiblížit prostředí instituce lidem, kteří její návštěvu zvažují, nebo i těm, pro které z jakéhokoliv důvodu osobní návštěva není možná. Na druhou stranu sebou živý přenos nese i riziko, že zejména místní a opakovaní návštěvníci ztratí motivaci k osobnímu kontaktu s muzeem. Dnes, kdy lidi tráví velkou část svého času na sociálních médiích, ale livestream představuje možnost navázání kontaktu a propagace instituce.

Celý článek zde.

Zdroj: museumnext.com/article/livestreaming-and-museums-making-museums-truly-accessible