AKCE: 18.11.2013, 0:00

Komise pro práci s veřejností a muzejní pedagogiku při Asociaci muzeí a galerií České republiky - Seminář 2013

Komise pro práci s veřejností a muzejní pedagogiku při AMG ČR a Národní muzeum, Centrum pro prezentaci kulturního dědictví, pořádají Seminář 2013 tentokrát s tématem: Propagace edukačních projektů a akcí pro různé cílové skupiny 18. až 19. listopadu 2013
Komise pro práci s veřejností a muzejní pedagogiku při Asociaci muzeí a galerií České republiky - Seminář 2013
Datum konání: 18.11.2013, 0:00
Místo konání: Nová budova Národního muzea, Vinohradská 1, Praha 1, sál H

Seminář slibuje zodpovědět otázky: 

  • Jak zpropagovat edukační projekt/akci modelově?
  • Jak rozumět médiím?
  • Jak vybudovat komunikační strategii?
  • Jak lépe komunikovat se školami?
  • Jak informovat o různých akcích v různých typech médií?
  • Jak správně nadefinovat cílové skupiny?
  • Jaké materiály připravit pro novináře?
  • Jaké propagační materiály vytvářet pro jednotlivé projekty/akce?
  • Jak využívat sociální marketing?
  • Kdy vydávat peníze za reklamu?
  • Co se vyplatí zaplatit?

Vyplněné přihlášky, včetně názvu a anotace příspěvku posílejte nejpozději do 8. 11. 2013 na hana.nemcova@eruditiopublica.com

Příspěvky budou zařazeny dle termínu doručení přihlášky.

Po naplnění kapacity bude možné příspěvky zveřejnit pouze v elektronické podobě.

Zdroj: http://www.emuzeum.cz/konference-v-cr-a-sr/komise-pro-praci-s-verejnosti-a-muzejni-pedagogiku-pri-asociaci-muzei-a-galerii-ceske-republiky-seminar-2013.html

Příspěvky ze semináře

Téma: Propagace edukačních projektů a akcí pro cílové skupiny

I. blok: Role médií při prezentaci muzejně-pedagogických projektů a akcí (teoretická část)

  • Mgr. Martin Sekera, Ph.D., Národní muzeum Dějiny mediální komunikace jako téma pro muzejní pedagogy
  • Ing. Mgr. Ivana Havlíková, Národní muzeum – Centrum pro prezentaci kulturního dědictví Muzeum – média – veřejnost
  • Mgr. Mario Kubaš, Ph.D., Vysoká škola ekonomická v Praze Ti na druhé straně: Jak novináři (ne)mění kulturní událost v událost mediální

II. blok: Outreach přesahy muzeí (moderuje Mgr. Bc. Alice Stuchlíková, Ph.D.)

  • Mgr. Bc. Alice Stuchlíková, Ph.D. Masarykova univerzita, Pedagogická fakulta, Katedra výtvarné výchovy Outreach jako standardní muzejní a galerijní edukační program
  • Mgr. Kařin Šnajdrová-MilitkáVěra Pinnoy, Lektorské centrum GASK Umění spojení
  • Mgr. Jakub Halaš – Mgr. Kateřina Čiháková, Muzeum Říčany Říčanská hájovna – terénní stanice Muzea Říčany
  • Mgr. Jana Poláková, Ph.D., Muzeum romské kultury Muzeum jako komunitní centrum

Příspěvky z „druhé“ strany, odborníků ze spolupracujících institucí

  • Ing. Jan Kulvejt, SŠ, ZŠ a MŠ Chotouňská, Praha 10 Projekt „Držíme krok“ – vzdělávání středoškoláků v oblasti přírodních věd na školách při nemocnicích v Praze ve spolupráci s lektory z Národního muzea
  • plk. Mgr. Milan DočekalRadek Jirsa, Věznice Horní Slavkov Interaktivní pomůcky z Věznice Horní Slavkov
  • Ondřej Horák, tranzitdisplay Obrazy u seniorů a Věznice – místo pro umění
  • /Ondřej Horák, společný projekt GASKu a domova důcodců Barbora/

III. blok: Prezentace vzdělávacích projektů NM

IV. blok: Příklady dobré praxe v prezentaci muzejně-pedagogických aktivit

  • Mgr. Tomáš Drobný – Mgr. Pavla Vykoupilová, MCMP MZM Metodické centrum muzejní pedagogiky jako prostředek prezentace a komunikace mezi muzejními pedagogy
  • Mgr. Jitka Králová, Regionální muzeum Mělník Muzejní pedagog a učitel
  • Mgr. Veronika Mikešová, Národní muzeum Prezentace a edukace archeologického kulturního dědictví v projektu Archeologie na dosah
  • Mgr. Markéta Skotáková, Moravská galerie v Brně Klady a zápory propagace s brožurou edukačních programů
  • Mgr. Eva Strouhalová, Moravská galerie v Brně Tam-tamy fungují nejlépe aneb prázdninové= výtvarné kurzy v MG
  • Mgr. Klára Smolíková, Národní muzeum Muzeum a dětská kniha
  • Mgr. Silvie Čermáková, Muzeum Vysočiny Jihlava Muzeum na dlažbě. Propagace projektu – projekt jako propagace
  • Mgr. Kateřina Tomešková, Muzeum Komenského v Přerově Zohlednění psychodidaktického faktoru učení v mezích mediálního světaprizmatem muzejní pedagožky (na příkladu edukace historie optického průmyslu)

Seminář byl pořádán ve spolupráci s Asociací muzeí a galerií ČR, s finanční podporou Ministerstva kultury ČR a s podporou Eruditio Publica o.p.s.