Publikováno: 2. 10. 2013

Metodická příručka: Mají na to! Jak podpořit sociálně znevýhodněné děti na ZŠ

Metodika „Mají na to, Jak podpořit sociálně znevýhodněné děti na ZŠ“ napomáhá k překonávání překážek ve vzdělávání sociálně znevýhodněných dětí. Své uplatnění nalezne i v prostředí muzeí a galerií České republiky, které v rámci svých programů a akcí, připravovaných pro nejširší skupiny návštěvníků, oslovují také školy se znevýhodněnými žáky a spolupracují s nimi.
Metodická příručka: Mají na to! Jak podpořit sociálně znevýhodněné děti na ZŠ

Metodika vznikla za spolupráce s celkem pěti základními školami v Praze za aktivního přispění skupiny učitelů. Každá spolupracující základní škola také v rámci projektu organizovala vlastní „mikroprojekt“ na podporu sociálně znevýhodněných, často romských dětí. V rámci projektu probíhal klub matek, klub pro školní děti a klub zaměřený na předškolní vzdělávání, vznikl nástroj na evaluaci úspěšnosti doučování dětí a bylo uskutečněno velké množství vzdělávacích a volnočasových aktivit se sociálně znevýhodněnými romskými dětmi z Prahy.

Příručka "Mají na to, Jak podpořit sociálně znevýhodněné děti na ZŠ"

Donor: Roma Education Fund

Realizátor: Člověk v tísni, o.p.s., Programy sociální integrace, pobočka Praha

Název projektu: Hin tut pro da ("Máš na to")

Doba realizace: 1. 1. 2011 - 30. 4. 2013.

Zdroj: http://www.majinato.cz/