Publikováno: 30. 3. 2023

Virtual Culture is the Pandemic’s Lasting Legacy

Článek Norberta Stockmanna se věnuje strategiím evropských muzeí, jak oslovit více zájemců prostřednictvím digitálního obsahu. 

@artsmanagement.net

Mnohá muzea čelí velké finanční ztrátě v důsledku pandemie Covid-19, kterou lze eliminovat tím, že osloví více lidí než předtím. Vhodným nástrojem je digitální obsah pro různé skupiny zájemců. To si však žádá dlouhodobé strategie, které evropským muzeím chybí. Digitalizace, urychlená pandemií, v mnoha muzeích nebyla součástí dlouhodobého plánování a její realizace neprobíhala systematicky. Střednědobé a dlouhodobé investiční plány s digitálním přechodem v případě malých a středních muzeí nepočítají, protože je příliš nákladný. Podobné problémy zaznamenal Svaz německých muzeí už v roce 2018.

Digitalizace ale přináší mnoho nových možností. Některá muzea dokázala během pandemie finančně zhodnotit virtuální prohlídky a online kurzy především díky programům šitým na míru konkrétním cílovým skupinám. Autor článku Stockman věří, že bude časem virtuální obsah, rozšířený kvůli uzavření muzeí v důsledku pandemie, rovnocenný tomu fyzickému.

Celý článek je volně dostupný: zde

Zdroj: artsmanagement.net