Úvodní stránka / Aktuality / Muzejní pedagogika na rozcestí?
Muzejní pedagogika na rozcestí?
Článek muzejní pedagožky Ivy Vachkové přináší ohlédnutí se za koronavirou pandemií v souvislosti s muzejní eduakcí.
Vedoucí lektorksého oddělení Muzea města Prahy ve své stati shrnuje strategie muzeí a galerií směrem k veřejnosti. Ta se lišila s ohledem na cílovou skupinu. Děti se muzejní pedagogové pokusili odpoutat od počítačových monitorů a připravit pro ně motivační aktivity v jejich okolí. Pro učitele a školní skupiny pak vytvářeli metodické a pracovní listy k rozličným tématům, která spojovala náměty výstav/expozic kulturních institucí a školního rámcového vzdělávacího plánu. Výjimkou nebyly ani projektové dny a workshopy vytvářené speciálně pro školní skupiny, jež je v době covidu poptávaly.
Náhlé uzavření muzeí a galerií přinutilo kulturní instituce k distanční komunikaci se svými návštěvníky. Muzejní edukátoři, zvyklí pracovat s návštěvnickými skupinami na místě, museli flexibilně zareagovat na změnu situace ale i evaluovat svou dosavadní činnost. Přečtěte si článek doktorky Vachkové, v němž se autorka zaměřuje též na výzvy a úskalí oboru muzejní edukace jako také.
Zdroj: dejinyasoucasnost.cz