Publikováno: 4. 3. 2022

Muzejní pedagogika na rozcestí?

Článek muzejní pedagožky Ivy Vachkové přináší ohlédnutí se za koronavirou pandemií v souvislosti s muzejní eduakcí. 

@designportal.cz

Vedoucí lektorksého oddělení Muzea města Prahy ve své stati shrnuje strategie muzeí a galerií směrem k veřejnosti. Ta se lišila s ohledem na cílovou skupinu. Děti se muzejní pedagogové pokusili odpoutat od počítačových monitorů a připravit pro ně motivační aktivity v jejich okolí. Pro učitele a školní skupiny pak vytvářeli metodické a pracovní listy k rozličným tématům, která spojovala náměty výstav/expozic kulturních institucí a školního rámcového vzdělávacího plánu. Výjimkou nebyly ani projektové dny a workshopy vytvářené speciálně pro školní skupiny, jež je v době covidu poptávaly. 

Náhlé uzavření muzeí a galerií přinutilo kulturní instituce k distanční komunikaci se svými návštěvníky. Muzejní edukátoři, zvyklí pracovat s návštěvnickými skupinami na místě, museli flexibilně zareagovat na změnu situace ale i evaluovat svou dosavadní činnost. Přečtěte si článek doktorky Vachkové, v němž se autorka zaměřuje též na výzvy a úskalí oboru muzejní edukace jako také.

Zdroj: dejinyasoucasnost.cz