Publikováno: 3. 6. 2022

Jak v muzeu mluvit s dětmi o tragických událostech

Americká Asociace dětských muzeí nabízí řadu zdrojů, jak s dětmi během edukačních programů mluvit o tragických událostech nebo náročných situacích.

Jak v muzeu mluvit s dětmi o tragických událostech

Pandemie, válka, ale také tragický požár, střelba nebo živelná katastrofa - to všechno jsou témata, která se nevyhnutelně dotýkají celé společnosti i místních komunit včetně jejich nejmladších členů. Často se jim nelze vyhnout ani v průběhu edukačních nebo jiných doprovodných programů pro dětské návštěvníky. Jak by měl tedy muzejní edukátor zareagovat na situaci, kdy se diskuse k takovému náročnému tématu obrátí? 

Americká Asociace dětských muzeí na svém webu představuje řadu zdrojů, které vytvořily její členské instituce. Metodiky nebo články obsahují doporučení dětských psychologů nebo odborníků na neformální vzdělávání na práci a komunikaci s dětmi v pro ně náročném období. K dispozici jsou také návrhy aktivit, které je vhodné do programu zařadit v krizovém období (např. v dnech následujících bezprostředně po tragické události), včetně neverbálních aktivit pro děti předškolního věku nebo děti se specifickými potřebami.

Museum Resources for Talking about Tragic Events with Children

Zdroj: childrensmuseums.org