Publikováno: 11. 3. 2020

Visual merchandising - prodej na první pohled

Jak přilákat návštěvníky do vašeho muzejního obchodu? Již první pohled rozhoduje.

@culturalenterprises.org.uk

Trička nebo pera s logem muzea, plakáty nebo zápisníky s motivy vystavených uměleckých díl, nebo třeba jen publikace muzea - to všechno můžeme dnes najít v obchodech většiny tuzemských muzeí a galerií. Jak ale tento a další sortiment vystavit, aby byli návštěvníci motivováni se do obchodu alespoň podívat? A o jaký typ předmětů je největší zájem?

Portál Cultural Enterprises přináší několik tipů pro provozovatele muzejních obchodů. Inspirací jsou zejména dlouhodobě úspěšné obchody u muzeí, jako je Muzeum Van Gogha v Amsterdamu nebo Picassovo muzeum v Madridu. Důležitá je vizuální stránka prodejny – zejména u muzeí, kterých expozice neústí přímo do obchodu, je nezbytné návštěvníky zaujmout. Oboustranně výhodná může být také spolupráce s místními umělci nebo řemeslníky.

Další tipy v celém článku zde.

Zdroj: culturalenterprises.org.uk/blog/academy/visual-merchandising-in-museums/