Publikováno: 28. 5. 2020

Sociální sítě: Inspirace z Metropolitního muzea umění

Newyorské MET sdílí tipy na komunikaci muzea na sociálních sítích.

@theartnewspaper.com

Newyorské Metropolitní muzeum umění v průběhu jen několik týdnů od svého dočasného uzavření dokázalo zvýšit počet svých sledovatelů na sociálních sítích o více než 200 tisíc, míra interakce na Instragramu, Facebooku nebo Twitteru dosáhla až téměř dvojnásobek původních hodnot. Správkyně sociálních sítí Claire Lanier nyní nabízí tipy pro muzejní a galerijní instituce, jak efektivně zaujmout nové i stávající návštěvníky i touto formou.

Mezi důležitými aspekty aktivity muzeí na sociálních sítích je zejména vzájemná spolupráce a interakce institucí samotných, stejně jako nabídka komunikace pro sledovatele, třeba ve formě výzev, soutěží, hashtagů pobízejících ke sdílení nebo otázek na konci příspěvků, na které mohou uživatelé odpovědět třeba vlastní zkušeností nebo preferencí. Neopomenutelným přínosem je i využívání všech funkcí sociálních médií, jako jsou například živé přenosy, nebo zapojení pracovníků z jiných oddělení instituce do její komunikace na sociálních sítích.

Celý článek zde.

Zdroj: theartnewspaper.com/interview/the-metropolitan-museum-of-art-has-gained-almost-200-000-social-media-followers