Úvodní stránka / Aktuality / Marketing / Nová vizuální identita Židovského muzea
Nová vizuální identita Židovského muzea
Židovské muzeum v Praze představilo k příležitosti 120 let od svého založení novou vizuální identitu a logo.
Židovské muzeum v Praze představuje první dárek k nadcházejícím oslavám 120 let od svého založení: novou vizuální identitu a logo z dílny studia Klára Kvízová Graphics. Muzeum ji začíná postupně implementovat do všech svých komunikačních materiálů. Návrh vzešel z otevřené designérské soutěže pořádané ve spolupráci s organizací Czechdesign a přináší moderní, srozumitelnou a vizuálně silnou prezentaci, která zároveň respektuje historický kontext židovské komunity v českých zemích.
Nová vizuální identita čerpá inspiraci z duchovní atmosféry, barevnosti a architektonických prvků objektů, v nichž muzeum působí. Tyto motivy vytvářejí vizuální jazyk, který propojuje tradici s moderním přístupem k prezentaci kulturní instituce v digitálním prostředí.
Do otevřené výzvy se přihlásilo 93 grafiků a studií, z nichž bylo pět týmů vyzváno k vytvoření soutěžního návrhu. Porota, složená ze tří odborníků (Markéta Steinert, Markéta Steinert Studio, Roman Černohous, Typodesign a Tomáš Kostkan, Anfas) a dvou členů ŽMP (Pavla Niklová, Martina Kemrová), nakonec rozhodla ve prospěch Klára Kvízová Graphics.
Základem nové identity je písmo Ease Display od švýcarského studia Feixen. Kombinuje geometrickou přesnost s jemností a lidskostí. Pozornost poutá zejména písmeno „m“ – jeho dvojitý oblouk symbolicky odkazuje k Desateru přikázání. Toto písmeno se stává výrazným symbolem celé identity. Součástí vizuálu je také soubor grafických prvků vycházejících z okenních oblouků, kleneb či výklenků synagog a historických budov. Barevná paleta reflektuje atmosféru židovské kultury zasazené do historického centra Prahy. Je jemná, pestrá a zároveň praktická.
Muzeum postupně zavádí vizuální identitu na své sociální sítě, jako Facebook a Instagram.
Více informací zde.
Zdroj: jewishmuseum.cz






