Publikováno: 7. 8. 2020

Muzejní TikTok: Zpřístupnění sbírek i přiblížení se mladým lidem

Zahraniční muzea úspěšně působí na sociální síti TikTok.

I přes četné kontroverze je mobilní aplikace na sdílení krátkých videí TikTok bezesporu nejpopulárnější sociální sítí mezi uživateli pod 24 let. Zejména během svého zavření během pandemie se řada muzeí rozhodla využít tuto šanci přiblížit se mladému publiku.

Jak uvádí manažer sociálních médií Muzea přírodní historie v Berlíně, tvorba videí pro TikTok je velmi nenáročná; na této síti zaujmou zejména krátké poutavé texty, hlasitá hudba a speciální efekty. I přes to má TikTok kromě komunikačního i edukační potenciál. Rijksmuseum v Amserdamu v něm vidí příležitost informovat zájemce o dění v muzeu, ale zejména představit své sbírkové předměty v novém světle a přiblížit je lidem, kteří je nemohou shlédnout osobně. Marketingový tým Muzea Uffizi v italské Florencii chce zas konkurovat Netflixu a dalším seriálovým producentům v boji o volný čas mladých lidí. Zcela netradičně zvolil formu komediálních scének, třeba s Botticelliho Venuší, která se dožaduje dodržení nařízených rozestupů na jeho neméně slavné malbě Jaro (Primavera).

Celý článek zde.

Zdroj: dw.com/en/tiktok-and-museums-can-they-really-jibe