Publikováno: 5. 1. 2022

Muzejní obchod a kavárna pro celou rodinu

Britský portál přináší tipy na provoz muzejního obchodu a kavárny pro opravdu všechny návštěvníky.

@kidsinmuseums.org.uk

Muzejní obchod a kavárna nebo jiné zařízení poskytující občerstvení pro návštěvníky jsou dnes již neoddělitelnou a významnou součástí marketingové strategie muzea nebo galerie. Jsou to prostory, kde návštěvník tráví nezanedbatelný čas, kde si přichází odpočinout a utřídit své dojmy z výstav. Je proto žádoucí, aby jejich nabídka a prostory odpovídaly potřebám pokud možno všech skupin návštěvníků. Zejména pro děti jsou obchod se suvenýry nebo chvilka v kavárně mnohdy stejným zážitkem než prohlídka exponátů. Britský portál Kids in Museums proto přináší řadu tipů, jak vytvořit v muzejním obchodě nebo kavárně prostředí vhodné pro rodiny s dětmi, včetně těch, kterých člen nebo členové mají nějakou formu fyzického znevýhodnění.

V případě muzejního obchodu je potřeba mít na paměti zejména širokou cenovou škálu nabízeného zboží, včetně suvenýrů, které si děti mohou pořídit ze svého kapesného, dostatek prostoru na pohyb mezi regály, informace o obchodu na webovým stránkách nebo v průvodcích nebo také nabídka sortimentu vhodného pro děti s poruchou autistického spektra nebo jinak neurodivergentní.

Nabídka, v tomto případě zejména jídla a nápojů, je zcela stěžejní i v muzejní kavárně nebo bistru. Rodiny s dětmi oceňují nejen široký výběr, ale také nabídku vegetariánských, veganských nebo bezlepkových jídel. Vhodné je umístit menu zařízení na webové stránky, aby se mu případně návštěvníci se specifickými požadavky mohli přizpůsobit. Důležité je také myslet na nezbytnosti pro rodiny s malými dětmi, jako jsou vysoké jídelní židličky, dětský koutek nebo prostor pro kojení.

Museum Shops: Creating a family friendly retail offer

Museum Cafés: Creating a family friendly catering offer

Zdroj: kidsinmuseums.org.uk