Publikováno: 15. 2. 2021

Muzea v roce 2021

Jaká je budoucnost muzeí po roce pandemie? Jak by se muzea měla prezentovat v roce 2021?

@www.aam-us.org

Americká aliance muzeí nabízí několik tipů týkající se budoucností muzeí v roce 2021.


1. Mít online nabídku bude důležité pro přežití mnoha muzeí

I když se bude situace s Covidem-19 zlepšovat, lidé mohou s cestováním stále váhat a může trvat ještě nějakou dobu, než budou omezení týkající se cestování zrušena. Je tedy zřejmé, že online aktivity budou mít svůj význam i do příštího roku. Online nabídky muzeí jsou v tuto chvíli zásadní pro udržení významu muzea. Pokud je online prezentace kvalitní, může i v této době přinést instituci určité příjmy.

Příklady využití tohoto trendu: Sdílejte své sbírky online, natočte online prohlídku svého muzea s komentářem jednoho z vašich průvodců, experimentujte i na poli virtuální reality.

 

2. Zpřístupnění muzejního dárkového obchodu online

Příjmy muzeí získáváne z hojného počtu turistů ještě nějakou dobu nebudou zcela reálné. Muzea tak musí najít jiné – alternativní zdroje příjmů. Asi nejlepším řešením je se zaměřit na muzejní obchod. Jednoduchým a plně funkčním online obchodem s vhodnou nabídkou předmětů mohou muzea získat i v této době poměrně slušné finanční prostředky.

Příklady využití tohoto trendu: Upgrejdujte váš online eshop, zahrňte své dárkové zboží do co největší části komunikace se zákazníkem, od newsletterů přes vaše webové stránky až po sociální média.

 

3. Využití různých platforem k propagaci muzea

Muzea mají velký potenciál se svou propagací na sociálních sítích typu Facebook, Instagram, YouTube apod. Po otevření muzeí, bude propagace víc než důležitá pro získání pozornosti budoucích možných návštěvníků.

Příklady využití tohoto trendu: Přeměňte své online nabídky na příspěvky a reklamy na sociálních médiích a poskytněte spotřebitelům náhled na vaše nadcházející výstavy.

 

4. Virtuální realita jako běžná součást muzea

V&A v Londýně v říjnu roku 2020 představilo svou první akci v podobě virtuální reality. Ta předvedla výstavu, která by měla být otevřena v březnu 2021. Prezentace představila kurátorskou prezentaci, živé speciální efekty a náhled na zahájení výstavy v březnu. Ať už plánujete využívat virtuální realitu k zapojení návštěvníků z jejich domovů nebo ve vašem muzeu, jedna věc je jistá: virtuální se čím dál více bude stávat běžnou součástí muzeí.

Příklady využití tohoto trendu: Pokud jste v této oblasti nováčkem, podívejte se na 10 tipů pro první digitální výstavu.

 

Originál článku naleznete zde.

 

Zdroj: https://www.aam-us.org/2021/01/20/a-peek-into-the-future-of-the-museum-in-2021/