Publikováno: 30. 7. 2020

Muzea lákají návštěvníky originálními videi

I videopozvánka do muzea nebo na výstavu může být kreativní nebo stylová.

@museumassociation.org

Videopozvánky na návštěvu muzea, galerie nebo výstavy nejsou novinkou ani pro české instituce. Vzhledem k dosahu sociálních sítí a vysoké sledovanosti krátkých videí na Facebooku nebo Instagramu má tato forma propagace potenciál zaujmout a přitáhnout návštěvníky. Řada britských muzeí, která se teprve nyní znovu otevírají v rámci uvolnění opatření proti šíření koronaviru, sahá právě po propagačních videích jako cestě, jak informovat zájemce o jejich nabídce a zároveň upozornit na nová opatření, které je nezbytné dodržovat.

Národní fotbalové muzeum zvolilo tradičnější formu, kde na návštěvu zvou kurátoři a tvůrci expozic (Kicking off again at the National Football Museum). Na návštěvu National Justice Museum naopak láká tematická postava vězně z 19. století, který provádí budovou (video). Ve videu regionálního muzea Novium vysvětluje nové bezpečnostní opatření římský válečník (The Novium Museum - Reopening). Humorný přístup využívá dobově oblečená průvodkyně ve videu Muzea Derby (Derby Museums Looks Forward to Welcoming You Back Safely!). Někdy ale stačí pouze vyzdvihnout sbírkové předměty nebo krásné prostory, jako je tomu třeba v pozvánce Museum of Royal Worcester (Museum of Royal Worcester Re-opening Video Guide).

Další videopozvánky (nejen) z Velké Británie najdete v článku zde.

Zdroj: museumsassociation.org/museums-journal/news/best-museum-welcome-back-videos