Publikováno: 2. 10. 2020

Jak na sociální média pro muzea a kulturu

Přehledná metodika efektivní práce se sociálními sítěmi nejen pro muzejní instituce.

@icom-deutschland.de

ICOM Deutschland a Staatliche Museen zu Berlin [SMB] nabízejí volně ke stažení přehlednou metodiku, zaměřenou na efektivní práci s nejpoužívanějšími sociálními médii. Publikace je určena zejména pro marketingové účely muzejních institucí, ale inspiraci nabízí i zájemcům ze všech oblastí kultury. Publikace obsahuje tipy a rady na používání Facebooku, Twitteru, Instagramu nebo Pinterestu, včetně frekvence a obsahu příspěvků, vytváření strategie instituce pro působení na sociálních sítích a inspirativní příklady muzeí.

Social Media Handbook for Cultural Professionals (pdf, 16 stran, anglický jazyk)

Organizace nabízí také volně ke stažení speciální metodiku k používání zejména ve světě velmi oblíbené sociální sítě Twitter, která provede uživatele všemi kroky, od založení účtu instituce, přes grafické požadavky, základní úkony jako retweet, vytvoření hashtagu nebo živý přenos, až po příklady úspěšných profilů muzeí.

Navigating Twitter (soubor Google Documents s možností stažení ve vícero formátech, 15 stran, anglický jazyk)

Zdroj: theheritagelab.in/social-media-handbook-culturalprofessionals/