Publikováno: 5. 8. 2020

Jak na muzejní blog?

Plánujete nebo píšete blog vašeho muzea? Ukážeme vám, jak na to.

@digipathways.co.uk

Mezi marketingovými prostředky, kterými zejména zahraniční muzea a galerie informují o dění v muzeu, patří internetové blogy. Prostřednictvím článků doprovázených fotografiemi nebo videi je možné sdělit informace, na které prostor běžných webových stránek instituce nepostačuje – zajímavosti ze sbírek nebo chodu muzea, nahlédnutí do zákulisí přípravy výstav nebo péče o sbírky, přiblížení projektů či tematických akcí. Inspiraci můžeme najít například na blogu Britského muzea, kde si zájemce může přečíst třeba zajímavé osudy sbírkových předmětů nebo recepty na přípravu jídla ze starověku. Jak na publikaci blogu, který bude čtivý a zároveň přiláká do muzea návštěvníky?

Článek britského portálu Digital Pathways představuje několik tipů pro začínající muzejní blog. Doporučuje populární druhy příspěvků, jako třeba osobní blogy z pera zaměstnanců muzea, aktuální články k probíhajícím výročím nebo současnému dění, tematické příspěvky na pokračování nebo vědecko-popularizační články. Nápomocné mohou být i návrhy úvodních vět nebo nadpisů, které zaujmou potenciální čtenáře. A v neposlední řadě je zcela nezbytné znát svou cílovou skupinu.

Další tipy a rady v celém článku zde.

Zdroj: digipathways.co.uk/what-do-you-write-about-when-you-write-a-blog/