Publikováno: 6. 12. 2022

Konzervování unikátního trolejbusu

V Technickém muzeu v Brně konzervují a restaurují unikátní prototyp trolejbusu Škoda – Sanos.

Konzervování unikátního trolejbusu

Trolejbus Škoda Sanos je jedním z prototypů velkokapacitních kloubových trolejbusů vyráběných v bývalém Československu. První takový trolejbus byl sestrojen v roce 1982 a v letech 1984 až 1987 byla realizována výroba dalších 75 trolejbusů sériového provedení. Celkem 54 těchto kloubových trolejbusů bylo dodáno československým dopravním podnikům ve Zlíně, Ostravě, Bratislavě a Prešově. Zbylých 21 vozů bylo dodáno do Sarajeva v souvislosti s konáním olympijských her v roce 1984.

Technické muzeum v Brně restauruje trolejbus s jasným záměrem: "Dlouhodobým cílem konzervování – restaurování trolejbusu Škoda Sanos je jeho opětovné uvedení do provozuschopného stavu tak, aby vyhověl požadavkům legislativně stanoveným pro jeho technickou způsobilost a mohl opět zařazen do provozu jako historická drážní vozidla s možností prezentace široké veřejnosti při předváděcích jízdách." Práce na trolejbusu by měly být dokončeny kolem roku 2024.

Více o pracích na trolejbusu Škoda Sanos naleznete zde.

Zdroj: mck.technicalmuseum.cz