Děti a mladí lidé s mentálním postižením v muzeu
Britský portál SEND in Museums se věnuje tématu dětí a mládeže s mentálním postižením v muzeích, včetně metodických návodů nebo inspirativních článků.
Úvodní stránka / Aktuální dění / Speciální škola v muzeu
Programy pro základní a střední školy jsou každodenní součástí provozu všech muzeí, od místních až po národní. Jak ale připravit program a vůbec celé muzeum na návštěvu třídy ze speciální školy?
Pod pojmem speciální škola se v českém školním systému rozumí škola, která realizuje vzdělávání žáků se středně těžkým a těžkým mentálním postižením, žáků se souběžným postižením, s více vadami a autismem. Dnes již není zřídkavé, že i tento typ škol má zájem o edukační aktivity mimo školní budovu, a jedním z jejích oblíbených cílů je muzeum.
Muzea pak stojí před výzvou vytvořit program, který by byl pro tyto žáky přínosný a atraktivní a zároveň naplňoval jejich specifické potřeby, požadavky a očekávání. Tyto potřeby se ovšem netýkají jenom samotné programové složky – orientace v budově nebo hygienické potřeby jsou neoodelitelnou součástí návštěvy muzea.
Britská organizace South East Museums Development Program nabízí veřejně přístupnoumetodiku pro muzea, která může dopomoct k oboustrannému naplnění očekávání z návštěvy speciální školy v instituci.
Metodika je dostupná zde.
Zdroj: southeastmuseums.org
Britský portál SEND in Museums se věnuje tématu dětí a mládeže s mentálním postižením v muzeích, včetně metodických návodů nebo inspirativních článků.