Úvodní stránka / Projekty / Projekty v České republice / Projekty a výstavy pro zrakově znevýhodněné / Paměťová hra i pro nevidomé publikum
Paměťová hra i pro nevidomé publikum
Nová paměťová Šachová hra navazuje na herní principy historicky první české audiohry Důkaz 111, klade však větší důraz na využívání zvuku jako herní mechaniky.
![Paměťová hra i pro nevidomé publikum Paměťová hra i pro nevidomé publikum](http://emuzeum.cz/file/def67dd7cf8228e4c2c515b0daf7714b/70262/bigperex/66ade7a0d769d6c6f98c5c435f6a2468.jpg)
Hra představuje hlavní postavu Kláru, která pravidelně usedá se svým ošetřovatelem k šachové partii. Hráči pomocí tahů na šachovém poli pomáhají hrdince rozklíčovat staré vzpomínky a zjistit, jaký je její skutečný příběh. Hra využívá binaurálního audia s technologií Sennheiser Ambeo, tedy prostorového zvuku pro sluchátka, který přináší maximální autentický zážitek. Díky ovládání pomocí swipování, jednoduchému přejíždění prstem po displeji, lze hrát kdykoli a kdekoli. Hráči jsou naváděni jednotlivými zvuky a jejich výběrem skládají vlastní příběh. Postavám v něm propůjčili hlas Taťjana Medvecká, Jaroslav Plesl, Igor Bareš nebo Elizaveta Maximová.
Partnery Šachové hry jsou Nadační fond Českého rozhlasu, Český rozhlas, OAZA – Ochranná Asociace Zvukařů – Autorů, a Pantershop.cz.
Zdroj: svetluska.rozhlas.cz