Úvodní stránka / Projekty / Projekty v České republice / Projekty a výstavy pro zrakově znevýhodněné / Paměťová hra i pro nevidomé publikum
Paměťová hra i pro nevidomé publikum
Nová paměťová Šachová hra navazuje na herní principy historicky první české audiohry Důkaz 111, klade však větší důraz na využívání zvuku jako herní mechaniky.

Hra představuje hlavní postavu Kláru, která pravidelně usedá se svým ošetřovatelem k šachové partii. Hráči pomocí tahů na šachovém poli pomáhají hrdince rozklíčovat staré vzpomínky a zjistit, jaký je její skutečný příběh. Hra využívá binaurálního audia s technologií Sennheiser Ambeo, tedy prostorového zvuku pro sluchátka, který přináší maximální autentický zážitek. Díky ovládání pomocí swipování, jednoduchému přejíždění prstem po displeji, lze hrát kdykoli a kdekoli. Hráči jsou naváděni jednotlivými zvuky a jejich výběrem skládají vlastní příběh. Postavám v něm propůjčili hlas Taťjana Medvecká, Jaroslav Plesl, Igor Bareš nebo Elizaveta Maximová.
Partnery Šachové hry jsou Nadační fond Českého rozhlasu, Český rozhlas, OAZA – Ochranná Asociace Zvukařů – Autorů, a Pantershop.cz.
Zdroj: svetluska.rozhlas.cz