Publikováno: 30. 11. 1999

Z nevýhody výhoda

Příručka pro skautské vedoucí o tom, jak do oddílů integrovat deti s různými specifickými potřebami
Z nevýhody výhoda

Z nevýhody výhoda

Obsah

Úvod

Sociální znevýhodnění

  • 2.1 Úvod
  • 2.2 Co je sociální znevýhodnění
  • 2.3 Práce s dětmi se sociálním znevýhodněním
  • 2.4 Sociální znevýhodnění ve skautingu
  • 2.5 Možnosti spolupráce

Poruchy chování

  • 3.1 Úvod
  • 3.2 Co jsou poruchy chování
  • 3.3 Práce s dětmi s poruchami chování
  • 3.4 Poruchy chování ve skautingu
  • 3.5 Možnosti spolupráce

Mentální postižení

  • 4.1 Úvod
  • 4.2 Co je mentální postižení
  • 4.3 Práce s dětmi s mentálním postižením
  • 4.4 Mentální postižení ve skautingu
  • 4.5 Možnosti spolupráce

Pervazivní vývojové poruchy

  • 5.1 Úvod
  • 5.2 Co jsou poruchy autistického spektra
  • 5.3 Práce s dětmi s poruchami autistického spektra
  • 5.4 Poruchy autistického spektra ve skautingu
  • 5.5 Možnosti spolupráce

Hyperkinetická porucha

  • 6.1 Úvod
  • 6.2 Co je ADHD – porucha pozornosti s hyperaktivitou
  • 6.3 Práce s dětmi s ADHD
  • 6.4 ADHD ve skautingu
  • 6.5 Možnosti spolupráce

Specifické vývojové poruchy učení

  • 7.1 Úvod
  • 7.2 Co jsou specifické vývojové poruchy učení
  • 7.3 Práce s dětmi se specifickými vývojovými poruchami učení
  • 7.4 Specifické vývojové poruchy učení ve skautingu
  • 7.5 Možnosti spolupráce

Narušená komunikační schopnost

  • 8.1 Úvod
  • 8.2 Co je narušená komunikační schopnost
  • 8.3 Práce s dětmi s narušenou komunikační schopností
  • 8.4 Narušená komunikační schopnost ve skautingu
  • 8.5 Možnosti spolupráce

Sluchové postižení

  • 9.1 Úvod
  • 9.2 Co je sluchové postižení
  • 9.3 Práce s dětmi se sluchovým postižením
  • 9.4 Sluchové postižení ve skautingu
  • 9.5 Možnosti spolupráce

Zrakové postižení

  • 10.1 Úvod
  • 10.2 Co je zrakové postižení
  • 10.3 Práce s dětmi se zrakovým postižením
  • 10.4 Zrakové postižení ve skautingu
  • 10.5 Možnosti spolupráce

Tělesné postižení

  • 11.1 Úvod
  • 11.2 Co je tělesné postižení
  • 11.3 Práce s dětmi s tělesným postižením
  • 11.4 Tělesné postižení ve skautingu
  • 11.5 Možnosti spolupráce

Zdravotní znevýhodnění

  • 12.1 Úvod
  • 12.2 Co je zdravotní znevýhodnění
  • 12.3 Epilepsie
  • 12.4 Cukrovka (diabetes mellitus, zde 1. typu)
  • 12.5 Alergie
  • 12.6 Astma bronchiale

Týrané, zneužívané a zanedbávané dítě

  • 13.1 Úvod
  • 13.2 Co je syndrom CAN – týrané, zneužívané a zanedbávané dítě
  • 13.3 Práce s týranými, zneužívanými a zanedbávanými dětmi

Šikana

  • 14.1 Úvod
  • 14.2 Co je šikana
  • 14.3 Práce se šikanou
  • 14.4 Šikana ve skautingu
  • 14.5 Možnosti spolupráce

Ekonomicko-právní souvislosti

  • 15.1 Právní souvislosti
  • 15.2 Ekonomické souvislosti

Jak přiblížit téma znevýhodnění dětem v oddíle?

  • 16.1. Možnosti práce s tématem znevýhodnění v programu oddílu
  • 16.2 Znevýhodnění a skautská stezka
  • 16.3 Pravidla her
  • 16.4 Hry pro přiblížení druhů znevýhodnění
  • 16.5 Hry vhodné pro děti s hyperkinetickou poruchou

Adresář kontaktů na organizace zabývající se jednotlivými typy znevýhodnení

  • 17.1 Organizace podle specializací
  • 17.2 Ostatní organizace

 Zdroj: http://tydenproinkluzi.cz/wp-content/uploads/2013/11/ZnevyhodyVyhoda_dotisk_2012_final.pdf