Úvodní stránka / Texty a metodika / České a slovenské texty a legislativa / Z nevýhody výhoda
Publikováno: 30. 11. 1999
Z nevýhody výhoda
Příručka pro skautské vedoucí o tom, jak do oddílů integrovat deti s různými specifickými potřebami
Obsah
Úvod
Sociální znevýhodnění
- 2.1 Úvod
- 2.2 Co je sociální znevýhodnění
- 2.3 Práce s dětmi se sociálním znevýhodněním
- 2.4 Sociální znevýhodnění ve skautingu
- 2.5 Možnosti spolupráce
Poruchy chování
- 3.1 Úvod
- 3.2 Co jsou poruchy chování
- 3.3 Práce s dětmi s poruchami chování
- 3.4 Poruchy chování ve skautingu
- 3.5 Možnosti spolupráce
Mentální postižení
- 4.1 Úvod
- 4.2 Co je mentální postižení
- 4.3 Práce s dětmi s mentálním postižením
- 4.4 Mentální postižení ve skautingu
- 4.5 Možnosti spolupráce
Pervazivní vývojové poruchy
- 5.1 Úvod
- 5.2 Co jsou poruchy autistického spektra
- 5.3 Práce s dětmi s poruchami autistického spektra
- 5.4 Poruchy autistického spektra ve skautingu
- 5.5 Možnosti spolupráce
Hyperkinetická porucha
- 6.1 Úvod
- 6.2 Co je ADHD – porucha pozornosti s hyperaktivitou
- 6.3 Práce s dětmi s ADHD
- 6.4 ADHD ve skautingu
- 6.5 Možnosti spolupráce
Specifické vývojové poruchy učení
- 7.1 Úvod
- 7.2 Co jsou specifické vývojové poruchy učení
- 7.3 Práce s dětmi se specifickými vývojovými poruchami učení
- 7.4 Specifické vývojové poruchy učení ve skautingu
- 7.5 Možnosti spolupráce
Narušená komunikační schopnost
- 8.1 Úvod
- 8.2 Co je narušená komunikační schopnost
- 8.3 Práce s dětmi s narušenou komunikační schopností
- 8.4 Narušená komunikační schopnost ve skautingu
- 8.5 Možnosti spolupráce
Sluchové postižení
- 9.1 Úvod
- 9.2 Co je sluchové postižení
- 9.3 Práce s dětmi se sluchovým postižením
- 9.4 Sluchové postižení ve skautingu
- 9.5 Možnosti spolupráce
Zrakové postižení
- 10.1 Úvod
- 10.2 Co je zrakové postižení
- 10.3 Práce s dětmi se zrakovým postižením
- 10.4 Zrakové postižení ve skautingu
- 10.5 Možnosti spolupráce
Tělesné postižení
- 11.1 Úvod
- 11.2 Co je tělesné postižení
- 11.3 Práce s dětmi s tělesným postižením
- 11.4 Tělesné postižení ve skautingu
- 11.5 Možnosti spolupráce
Zdravotní znevýhodnění
- 12.1 Úvod
- 12.2 Co je zdravotní znevýhodnění
- 12.3 Epilepsie
- 12.4 Cukrovka (diabetes mellitus, zde 1. typu)
- 12.5 Alergie
- 12.6 Astma bronchiale
Týrané, zneužívané a zanedbávané dítě
- 13.1 Úvod
- 13.2 Co je syndrom CAN – týrané, zneužívané a zanedbávané dítě
- 13.3 Práce s týranými, zneužívanými a zanedbávanými dětmi
Šikana
- 14.1 Úvod
- 14.2 Co je šikana
- 14.3 Práce se šikanou
- 14.4 Šikana ve skautingu
- 14.5 Možnosti spolupráce
Ekonomicko-právní souvislosti
- 15.1 Právní souvislosti
- 15.2 Ekonomické souvislosti
Jak přiblížit téma znevýhodnění dětem v oddíle?
- 16.1. Možnosti práce s tématem znevýhodnění v programu oddílu
- 16.2 Znevýhodnění a skautská stezka
- 16.3 Pravidla her
- 16.4 Hry pro přiblížení druhů znevýhodnění
- 16.5 Hry vhodné pro děti s hyperkinetickou poruchou
Adresář kontaktů na organizace zabývající se jednotlivými typy znevýhodnení
- 17.1 Organizace podle specializací
- 17.2 Ostatní organizace
Zdroj: http://tydenproinkluzi.cz/wp-content/uploads/2013/11/ZnevyhodyVyhoda_dotisk_2012_final.pdf